Magazadan alınan ürün iade edilebilir mi?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca tüketicilerin mağazalardan satın alınan ürünler için cayma hakkı bulunmamaktadır.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
Hangi ürünler iade edilemez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
İnternet veya telefonla yapılan alışverişlerde, kararlaştırılmış bir teslimat süresi verilmemişse, satıcı en geç otuz gün içinde malları göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri yasal faiziyle birlikte geri alma hakkına sahiptir.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Bu konuda tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
Ürünü iade etmek için iade sebebinizi belirten bir talep ve orijinal faturayı (elinizde bulunan tüm kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. Ürün seçimi sırasında uyumsuzluk sorunu yaşanabilecek ürünler için sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almanız önemlidir.
Satıcı iadeyi kabul etmek zorunda mı?
Tüketici hukukuna göre, satışta olan ürünlerde “kusur” yoksa, “satış noktasında” yapılan “nakit satışlarda” tüketicinin cayma hakkı yoktur. Bu, satıcının “iade” veya “mesafeli satış” hakkını kullanmasına izin vermesi durumunda istisnadır.
Mağazadan alınan ürün kaç gün içinde değiştirilebilir?
Mağazadan satın aldığınız ürünü, koşullar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın alınan ürünü 15 (on beş) gün içinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar ürünü 7 ila 7 gün içinde iade eder ve bazıları da ürünü aynı gün koşulsuz iade eder.
Butikler iade yapmak zorunda mı?
Mağazadan satın alınan ürünler için cayma hakkı. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da, mağaza veya işyerinde görülerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanınmamıştır. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir geri ödeme almak zorunda değildir.
İadesi olmayan ürünler nelerdir?
İade edilemeyen ürünler nelerdir? İç çamaşırı ve mayo, makyaj malzemeleri, tek kullanımlık ürünler, kulaklık, kulak içi kulaklık ve diş fırçası, tıraş bıçağı ve tıraş makinesi gibi diğer kişisel bakım ürünleri.
Tüketici aldığı malı iade edebilir mi?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?
Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.
Mağaza iade almak zorunda mı?
Mağazadan nakit olarak satın alınan ürünlerde, bir kusur olmadığı sürece yasal olarak iade veya değişim hakkı yoktur. Üründe bir kusur varsa, tüketici bunu 6 ay içinde keşfederse iade veya değişim talebinde bulunabilir.
14 gün koşulsuz iade hakkı kalktı mı?
E-ticaret kapsamındaki mesafeli sözleşmelerde cayma hakkının 14 güne uzatılması 1 Ocak 2024 tarihinde yürürlüğe girecektir. Cayma hakkının kullanılması hariç olmak üzere yeni düzenlemenin hükümleri 1 Ekim 2022 tarihinde yürürlüğe girecektir.
Fiş olmadan iade olur mu?
Satın aldıktan sonra fişini kaybettiğiniz için arızalı ürünleri iade edemiyor musunuz? Aslında, fişiniz olmasa bile geri ödeme talebinde bulunabilirsiniz! Ürün arızalıysa, deforme olmuşsa, hasarlıysa veya belgeler eksikse, iade hakkınız korunur.
Tüketici aldığı malı iade edebilir mi?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
LCW magazadan alınan ürün iade edilir mi?
LC Waikiki mağazalarında satın alma belgenizi ve kredi kartı fişinizi sunarak 30 gün içinde ürününüzü iade edebilirsiniz. İade/değişim süresi kaç gündür? Yasa gereği mağazalarda satılan ürünlerin değişimi/iadesi, üretim hatası olmadığı sürece (kusurlu ürün değil) zorunlu değildir.
Eve mağazadan alınan ürün iade edilir mi?
Eve Mağazacılık internet sitesi veya mobil uygulaması üzerinden satın aldığınız ürünleri, burada sıralanan kurallara uyarak, teslim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkı kapsamında iade edebilirsiniz.
Bir ürün iade edince para geri gelir mi?
Satıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına dair bildirimi aldıktan sonra 14 gün içinde teslimat masrafları da dahil olmak üzere alınan tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür. Satıcı, tüketiciye herhangi bir maliyet veya yükümlülük getirmeden iadeyi toptan yapmak zorundadır.